tirsdag 17. november 2009

Update

Lenge siden siste oppdatering nå, men jeg har vært opptatt, lat og/ eller uten internettforbindelse mye av de siste to ukene. Men jeg har hatt en del interessant show. Forrige helg var jeg på Gol, med Arne Johannesen fra Politiets Fellesforbund på første rad. Han så derimot ut til å være uenig i at prostitusjon, gambling og narkotika bør legaliserers, og forlot visstnok ganske fort. Han er åpenbart ikke interessert i å høre "den andre siden" av saken. Eller så var han pissetrengt. Det var derimot familier som lot sine femåringer høre på tre kvarter med mitt pissprat, da dette tydeligvis var et show uten aldersgrense. Nå har jeg en sympati for liberale foreldre, men jeg ville ikke latt min sønn høre mitt show. Og han er bare 19 måneder.

Ellers var jeg suport for Magnus Betnèr på Norra Brun i Stocholm forrige tirsdag, og det ble et kjeeeedelig show. Av en eller annen grunn bestemte jeg meg for å kjøre på engelsk, og det ble litt unaturlig, både for meg og publikum. Jeg følte meg på mange måter som en homofil i en liberal kirke, i den grad at jeg ble godtatt, men kun på en veldig overfladisk måte. Innerst inne hatet de meg. Og med god grunn, fra deres ståsted.

Etter en jævlig kul kveld på Samfundet i Trondheim gikk turen videre til London, og showet på Soho Comedy Club ble en høydare, og uten tvil mitt beste show på engelsk så langt. Jeg fikk en grei kritikk i Chortle, av det som visstnok er en høyt respektert kritiker. Hva enn det betyr. Jeg hiver nok opp et par klipp fra kvelden etterhvert, men akkurat nå må jeg prøve å få skrevet noe nytt til Dattera til Hagen på onsdag. Jeg har en del løse idèer, men det er det hele så langt. Det har uansett en tendens til å ordne seg.

Ellers fikk jeg sett Louis CK både i London og Oslo, og det var solide show. Han er en av mine absolutte favoritter, og selv om mye av det han gjør en observasjonshumor, så er det gjort med en intelligens og negativitet som virkelig appellerer til meg. Det er også en dybde i enkelte deler av showet som jeg skulle ønske han dyrket litt mer, men alt i alt var det inspirerende å bli underholdt av en av de virkelig store i bransjen. Jeg har faktisk sett Stanhope, Bill Burr og Louis CK i år, faen ikke dårlig. Som jeg har sagt før, det er ikke så mange komikere jeg virkelig liker, og jeg ser ikke mye stand-up, men de tre er virkelig blant de aller beste.

Til slutt vil jeg bare anbefale alle å sjekke skivene til The Company Band og Them Crooked Vultures som akkurat kom ut. Bare hør på dem, og dere vil forstå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar