fredag 6. november 2009

Herlige Bergen


                                           Kveldens konferansier
Jeg har tre dager i Bergen denne uken, og jeg storkoser meg. Showet på onsdag ble ok for min del, men jeg skal være adskillig bedre i kveld. Men det var tydelig at publikum hadde kjøpt hele pakken om at Obama er håpet for fremtiden, da det å kritisere han ble møtt med den typen blikk som vanligvis er reservert til vitsen om å ronke til The Passion of the Christ. Merkelig. Kvelden som helhet var egentlig ganske merkelig, og jeg var faktisk the odd man out, ved at jeg gjorde vanlig stand-up. De andre sang, danset, tryllet, rappet, analyserte musikktekster og strikket på scenen, og jeg håper det blir litt mer straight stand-up i kveld. Jeg er så jævla konservativ.

                                               Nok en dag på jobb

Jeg hadde en fridag her i går, som ble akkurat som en dag med show, bare uten showet. Drikkingen startet i fire-tiden, og baren Silver serverte Heineken på kran med nedkjølte glass til 33 kroner, som er definisjonen på en god deal. Det eneste jeg angrer på er at jeg deltok på vinflasken som Christoffer fant frem klokken to på natta, da formen er heller vag i dag. Man bør holde seg til pils og whiskey.

Ser ellers at purken i Bergen prioriterer riktig, da de brukte 40 stykker i en stor aksjon mot sex-kjøpere i går. Jeg elsker uttalelsen til en av de prostituerte, som sier følgende: "Det er en lett jobb. Gode penger, greie kunder. Jeg har jobbet som sekretær og selger tidligere. Men alle ville utnytte meg. Derfor foretrekker jeg denne jobben". Men hva vet hun? Hun er bare en kriminell som lever under illusjonen at hun har en moralsk rett til eierskap over sin egen kropp. Horer, altså.

2 kommentarer:

  1. Hei Dag, jævlig gøy å se hvor bra du har blitt siden de første showene på Hans & Grete (?) i Trondheim. Aldri har jeg ledd så mye som da JWA lånte Great White Stanhope av deg og vi så den på Bakklandet, nå er du pinadø like morsom og enda smartere enn Doug. Show i Stavanger snart?

    www.sivjensenirompa.blogspot.com - enjoy!

    SvarSlett
  2. Hallais,

    Og takk som faen for det. Mange gode minner fra Trondheim! Ingenting planlagt i Stavanger så langt, men jeg holder showoversikten oppdatert på hjemmesiden.

    SvarSlett