torsdag 26. november 2009

Ny Stanhope CD


Doug Stanhopes nye CD "From Across the Street" er omsider ute, og jeg føler meg som en gigantisk hyklersk pikk når jeg sier "kjøp denne jævla skiva!", men gjør nå det. For all del, jeg hører på en nedlastet versjon akkurat nå, men det er mens jeg venter på originalen fra Amazon. Det er verdt det bare for Bjørn Opsahls herlige coverfoto, forøvrig tatt utenfor Fabrikkhallen i Oslo. CD'en er også genial, men det hadde dere vel regnet med. Jeg snakket med en fyr i Bergen som skriver en oppgave om retorikk med utgangspunkt i Stanhopes stand-up, og han mente at Doug går inn for å være den ultimate anti-helten. Og ingenting bekrefter den påstanden bedre enn delen om universal health care fra denne platen, som er helt genial, selv om jeg er dypt uenig med det han sier. Og det er ofte en barriere å komme over når du er en komiker med synspunkter, nettopp dette med å få publikum til å forstå at latter ikke nødvendigvis betyr enighet med påstandene som legges fram. Og Doug er best, enkelt og greit.

Ellers har dette vært en rolig uke, men til helgen er det tilbake på scenen igjen. Jeg drar nordover med Andrè Jerman på lørdag for å gjøre et par militærjobber, og med slikt reisefølge ser jeg ikke bort fra at man havner på en smell etterpå. Jeg har også fått bekreftet at jeg blir å sette opp mitt eget timeslange show på Brighton Fringe festivalen i mai til neste år, som blir jævlig spennende. Jeg satser som sagt på å sette opp en forestilling et par kvelder i Oslo rundt april, og det blir fett å ta med seg showet til England også. Men nå, tilbake til morgenkaffen og Dagsavisen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar