onsdag 7. oktober 2009

Ny klage

Som jeg nevnte i min gamle blogg fikk jeg en morsom klage etter en opptreden på Latter for noen uker siden. Jeg hadde et nytt show der i går, og jeg fikk i dag videresendt nok en velartikulert og opprørt mail:

Hei

Vi var en firmatilstelning på 24 personer som overvar stand up på klubbscenen i går.

Som ansvarlig for dette firmaarrangementet har jeg lyst til å kommentere min oppfattelse av kvelden, som jeg også deler med alle jeg har snakket med i etterkant.

Jeg vil innledningsvis si at jeg eller vi ikke kan oppfattes som spesielt sarte personer.

Jeg har vært en del på Latter tidligere og var av den oppfatning om at det var "trygt" å invittere kollegaer, etc.

Kvelden startet på en bra måte med 3 komikere og en konferansier slik jeg kjenner dere fra tidligere.

Showet ble avsluttet med en 4.de komiker som dere selv kjenner navnet på.

Etter en halv time med svært vulgær tale, konstant banning, grove krenkelser, blasfemi osv. satt jeg igjen i en sjokkert tilstand med en dyp anger over å ha påført kolleger en slik opplevelse.

Jeg har aldri opplevd noe i nærheten av dette hos dere tidligere og synes at vedkommende gikk langt over en rekke grenser for hva som kan aksepteres av en tilbyder av underholdning.

Jeg tror ovennevnte kan bekreftes av deres egen stab som var tilstede, noe som kom til syne ved en tydelig preget konferansier som kom på scenen etter at dette var ferdig.

Avslutningsvis vil jeg si at opplevelsen for øvrig av dere er meget positiv, og at dette kun er ment som en tilbakemelding på min/vår oppfattelse.

Mvh

XXX


For det første, alle som føler for å påpeke at de ikke er "spesielt sarte personer", er garantert jævla sarte personer. Det er som rasistene som ikke har et problem med svartinger. Og det er interessant at denne "firmatilstelningen" hadde hørt fire komikere før meg, hvorav flere av dem kom med åpent rasistiske og homofobe vitser som ville fått en døv mann til å rødme. Men nå er selvsagt rasisme og homofobi innen rammen for det som kalles "trygt" på en norsk stand-up scene, og "trygt" er bare et kodeord for "forutsigbart". Stand-up skal være slik man "kjenner dere fra tidligere" her til lands.

Nå vil jeg aldri benekte at jeg bruker "svært vulgær tale, konstant banning, grove krenkelser", og jeg forstår at enkelte vil la seg provosere av dette, men hva faen er galt med "blasfemi"? Meg bekjent betyr det "gudsbespottelse", og da det ikke finnes noen bevis for at det eksisterer noen gud må da dette kunne anses som en særdeles harmløs form for humor? Jeg kan nå uansett ta kveld vel vitende om at jeg har satt en publikummer "i en sjokkert tilstand med en dyp anger over å ha påført kolleger en slik opplevelse". It's all in a night's work. Hva var argumentene mot misantropi igjen?

5 kommentarer:

  1. Hehe, genialt. Jeg har bytta by, og dermed ikke fått med meg settet ditt i det siste. Det hadde vært morsomt med noen konkrete eksempler på hva som gjorde klageren så indignert. Kjør (gratis) youtube-klipp!

    SvarSlett
  2. Jeg var på showet, og elsket deg! Siden du snakket om den forrige klagemailen du hadde fått, så sendte jeg en positiv mail til Latter i dag. Håper du også har fått den videresendt:)

    SvarSlett
  3. Stein: showet ble filmet, så det kommer noen klipp på Youtube når jeg får en kopi.

    Jonas: takk for innsatsen. Jeg har ikke sett noe til den mailen enda.

    SvarSlett
  4. Du måste säga åt standup norge att de ska ta ner skylten "Ikke kjør safe"

    Kämpa på. Dina landsmän kommer snart förstå. Och mail av den här typen visar ju bara än mer att du behövs.

    SvarSlett
  5. Hahaha! Dette er jo ubetalelig. Ta det som et tegn på at du bør kjøre enda hardere neste gang.

    SvarSlett