fredag 26. mars 2010

Irak og personvern

Irak kan ende opp i trygge hender når stemmene til ny nasjonalforsamling er talt opp, og la oss nå med det samme slå fast at over en million døde irakere siden angrepskrigen startet i 2003 faktisk var verdt det. Statoil har tross alt fått oljekontrakter i det "frigjorte" landet. Den nye statsministeren (*krysser fingrene*) er, i tillegg til å være en en gammel CIA venn, også en morder. Nå er det jo ikke noe nytt at folk som er på godsiden med CIA også har blod på samvittigheten, men Allawi er faktisk en morder i ordets rette forstand, da han i 2004 visstnok henrettet seks mistenkte opprørere i et fengsel i Bagdad. Den skøyeren. Takk til den alltid geniale Jeremy Scahill for at han påpekte dette.

Ellers blir det en helg i Latterens navn for min del, og jeg er å se på klubbscenen kl.21 i kveld og i morgen. Vi kjører også et late night show på lørdag som etter planen starter halv tolv. Blir interessant å se hvor drita publikum (og jeg) er når den tid kommer. Tror jeg skal på sist. Kan bli interessant. I kveld er det derimot edruelig for min del, og jeg er førstemann ut. Kontraster er det livet handler om.

Jeg plukket forøvrig opp den nye boken "Til forsvar for personvernet" i dag, og jeg skal kose meg med den i helgen. Det er interessant å se hvordan opposisjonen mot EUs datalagringsdirektiv samler venstre- og høyresiden. Arbeiderpartiet sier på sin side (hvor enn den siden er) at de er mot direktivet "dersom det ikke har negative konsekvenser for personvernet". Man skulle tro det løste saken...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar