mandag 7. desember 2009

Jobbuke

Denne uken har jeg syv jobber i Oslo, og jeg forbereder meg ved å drikke C-vitamin og prøve å komme opp med noen vagt morsome tanker til Dattera til Hagen på onsdag. De siste tre gangene jeg har vært der har jeg gjort i overkant av en time nytt materiale, og 40% av det kan bli bra med litt arbeid. Jeg har i det siste fundert litt over at jeg muligens kaster materiale for fort fordi jeg skriver nytt hele tiden, og gode vitser trenger noen ganger på scenen for å perfeksjoneres. Så jeg skal skrive minst tyve nye minutter til onsdag, for så å bruke ferien på å forbedre faenskapet til neste år. Problemet er at jeg blir jævlig fort lei av mitt eget materiale, noe jeg spesielt merker når jeg gjør militærjobber. Da jeg ofte gjør litt eldre ting, for å i det hele tatt komme gjennom til et publikum med snittaldrer på attten år, som nesten kun kan relatere seg til vitser om knullig og drikking. Det å underholde folk som er inne til førstegangstjeneste er nesten det eneste som gjør meg bevisst på min egen alder. Jeg blir av og til spurt om legitimasjon for å komme inn på uteplasser, men det er i alle tilfellene en "liker ikke trynet ditt"-greie, og ikke at vaktpikken tror jeg er under tyve år.

Ellers skulle jeg kommentere så mange nyhetssaker nå at jeg ikke husker noen av dem. Fuck it. Jeg kan uansett ses på Latter tirsdag, fredag og lørdag, Dattera til Hagen onsdag, og Josefine Vertshus på torsdag. Det holder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar