onsdag 28. april 2010

England og forrige ukes "Showman"-klipp

Jeg var i London forrige helg for å gjøre fire show, blant annet på Comedy Store, som var ganske så stort. Klubben har jo en legendarisk status, og jeg fikk ti minutter der på lørdag. Noe som egentlig er utrolig i seg selv, men tanke på at det var mitt sjette show i England. Men det funket veldig bra, og jeg fikk mye skryt etterpå, både av andre komikere og publikummere. Nå var det forøvrig ikke alle som likte meg i en sal med 450 mennesker, men slik er det alltid. Det var også interessant at Milton Jones, en velkjent komiker og kristen fanatiker, gikk på etter meg både på Comedy Store og Up-the-Creek dagen etter. Føler vel ikke at vi helt fant tonen.

Nå skal det også sies at Comedy Store er en særdeles kommersiell bedrift, hvor publikum for eksempel fyller ut comments cards etterpå, og det er aspekter ved plassen som gjør at jeg blir litt ukomfortabel. Jeg gir forsåvidt faen, og de må styre ting som de vil, men jeg mener at stand-up'en blir veldig produktpreget av slike omstendigheter. Jeg fikk også høre at ingen snakket om tema som Afghanistan, noe jeg merket på publikums reaksjon. Men nå ser jeg bare frem til å gjøre en hel time med mitt show "Outside the Comfort Zone" under Brighton Fringe festival neste måned.

Her er forøvrig forrige ukes "Showman"-klipp:


3 kommentarer:

  1. Får du de klippene direkte fra Showman? Ser det er du som legger de ut på youtube...

    SvarSlett
  2. Ja, jeg legger ut de jeg synes er ok. Som hittil er rundt en tredjedel. Men det er en del fra den første måneden jeg gjerne skulle lagt ut, men det krever en innsats.

    SvarSlett
  3. Skulle likt å se klippet hvor du snakker om Ol, igjen. Lenge siden jeg har sett en person med så festlige monologer. En norsk nasjonalskatt.

    SvarSlett