fredag 31. desember 2010

Fremover igjen ja...

Jeg trodde virkelig jeg var ferdig med det jævla showet i Narvik, men Anders Horne i Fremover fornekter seg ikke, og leverer i dagens utgave en ny helside under tittelen "Sørås: -Beklager, Narvik!" Jeg burde egentlig også fått betalt for skriveriet, da det stort sett inneholder sitater fra bloggen min. Nå må jeg først påpeke at jeg skrev det opprinnelige innlegget med fyllenerver fra helvete, og uten å ha lest hans kritikk av showet. Jeg trodde også store deler av publikum var skuffet, noe tilbakemeldingene jeg har fått på mail og Facebook i stor grad motbeviser. Jeg trodde med andre ord showet etterlot et større sår å sette plaster på enn det som ser ut til å være tilfellet. Det Horne ikke tar hensyn til er at jeg skrev et blogginnlegg i affekt for den lille gruppen mennesker som følger det jeg gjør, inkludert noen av de 85 som så meg på Litt Større Plass, og som ble skuffet over min opptreden. Dette var ikke ment som noe jævla åpent brev til byen Narvik fra en angrende synder.

Hornes opprinnelige kritikk synes jeg forøvrig var saklig og velskrevet, men han misforstår når han i sin/vår siste artikkel insinuerer at jeg tar selvkritikk for min "lite subtile vinkling på kontroversielle temaer". Jeg går ut fra at han refererer til min vits om soldater i Afghanistan, men den står jeg inne for, hvor uenig han enn måtte være i det jeg sa. Jeg tar selvkritikk for at jeg ble for full til å avslutte showet skikkelig. Nå vet jeg at Fremover har prøvd å vinkle denne saken mest mulig negativt, og det er påfallende at arrangøren for showet ble intervjuet, uten at noe av det han sa kom på trykk. Han sa nemlig at han var storfornøyd, i likhet med folk flest. Det er selvsagt beklagelig at dette ikke er i tråd med Hornes vinkling, og han er i sin fulle rett til å utelate andre sider av saken. Da jeg hørte at Fremover skulle gjøre en ny "liten notis" om showet sendte jeg straks (men antageligvis alt for sent) en mail til journalisten for å si at jeg svært gjerne så at de ikke trykte den. Jeg setter uansett spørsmålstegn ved hvorfor ikke Fremover gjorde noe forsøk på å kontakte undertegnede. På den andre siden er det selvsagt mer tidsbesparende å ta "copy and paste" fra denne bloggen... "Beklager, Narvik!" Joda, selv om de fleste ser ut til å være fornøyd med showet. Fremover burde på sin side beklage til sine lesere for at de gjør en helside ut av noe det overveldende flertall av deres abonnenter gir totalt faen i.

PS! Ingen deler av dette kan republiseres uten godkjenning.

Godt nyttår!

4 kommentarer:

  1. Dette blir morsomt. Horne lager kritikk av showet på vegne av 85 mennesker som ikke syntes det var dårlig - Dag, du forsvarer det du ikke husker noe av.....inndirekte da. En dårlig dag på jobben er for de fleste -dagen derpå, men som kjent er det forskjell på yrker og at du fikk trøbbel med "vertøykassa" får vi skrive på den kontoen. Håper forresten jeg får tak i billett neste gang du stikker innom og "legger hånda på kokeplata" Som du skjønner, jeg følger med på tv. Ha et Godt Nytt År.

    SvarSlett
  2. Godt nytt år, Dag :) måtte noen få tatt ett skikkelig rævatak på journalisten og lempa vedkommende til en plass der ingen får med seg det som skrives :) hadde fremover hatt ett lite snev av rettferdighetssans, så ville de etterspurt kontonr ditt og overført journalisthonoraret til rette vedkommende :) På nytt igjen: Godt Nytt År. Måtte det komme flere show i Narvik. PL.

    SvarSlett
  3. Anders Horne har sendt meg en lang og oppklarende mail, og vi er begge glade for å kunne konsentrere oss om viktigere ting. Jeg bærer ikke nag til noen andre enn meg selv. The end.

    SvarSlett
  4. Gratulere så masse med dagen, Dag! :D

    SvarSlett